Behovet hos inriver var att skapa en ny webbplats som kunde återspegla deras nya varumärkesprofil. Sedan tidigare har inriver även en stor mängd information som behöver kunna presenteras åt en rad olika målgrupper – och denna data ville vi inte gå miste om.
Målet var att skapa en lättnavigerad webbplats, där innehållet var i fokus och presenterades på ett modernt och rörligt sätt.
Ett stort fokus låg på att det skulle vara smidigt för redaktörer att bygga upp sidans innehåll, men på samma gång skapa så mångsidigt verktyg att man som redaktör kan skapa ett obegränsat antal utseenden, var som helst i strukturen.
Webbplatsen är uppbyggd av moduler som kan anpassas och placeras likt ett pussel, vilket ger oändliga möjligheter att anpassa innehåll som finns idag, men även för framtiden.
I nära samarbete med inriver har vi kunnat bryta ned informationen i olika beskärningar, och sedan återskapat den i en enhetlig struktur som gör det enkelt att både presentera, men även bearbeta, vare sig man är en besökare eller redaktör.
Nära kontakt med webbplatsens besökaren var en viktig fokuspunkt i projektet. Systemet byggdes för att kunna hantera en rad olika sätt för besökare att få kontakt med inriver. Dessa funktioner är sedan sömlöst integrerade mot bakomliggande CRM system.
Med Inrivers nya varumärkesprofil fick vi möjlighet att skapa en rörlig webbplats. Vi kunde genom en blandning av media (som video), eller programmatiskt byggda animationer, göra platsen till en interaktiv upplevelse.
Vi arbetar kontinuerligt i nära kontakt med inriver, där våra och deras medarbetare jobbar i ett beständigt team med återkommande kopplingspunkter. Samarbetet har skapat ett effektivt arbetssätt för att fortsätta utveckla och förädla lösningen. Med en gemensam blick av helheten i en helt agil process där analys, kontinuerliga prioriteringar och bolagets behov löpande prioriterar arbetet.