Jernhusens breda verksamhet gör också att att de har ett stort behov av att kommunicera ut information till olika målgrupper. När vi skapade nya jernhusen.se fokuserade vi på att ta fram en struktur och visuell identitet som förklarar vilka Jernhusen är och som ger stöd för olika affärsområden och avdelningar att kommunicera sin specifika affär.
Målet med hela sajten är att det ska vara enkelt för användaren att få en överblick och snabbt navigera sig fram till relevant del.
För att särskilja den del av sajten, Hitta din station, som riktar sig direkt mot resenärer och som erbjuder tjänster valde vi att presentera den i ett mörkare uttryck.
Till Jernhusen byggde vi en flexibel komponent-baserad lösning med headless-CMS:et Contentful och Next.js. Användarupplevelsen är blixtsnabb tack vare Next.js effektiva cache-lösning. Med hjälp av smarta integrationer hämtas delar av webbplatsens innehåll från andra system hos Jernhusen, vilket förenklar redaktörernas arbete. Webbplatsen har också en kraftfull sökfunktion byggd med Algolia, som ger relevanta resultat från webbplatsens alla innehållskällor.